Què pot fer un Community Manager per la teva empresa?

Sempre existeix una “reticença” enfront els canvis. Tot allò que és nou, sempre ens fa tirar una mica enrere.
I en el món laboral, no passa d’altra manera.
Sempre el màrketing convencional, s’ha entés com un canal per arribar al gran públic amb la imatge que nosaltres voliem i amb una comunicació unidireccional.

És per això que a tantes empreses els tira enrere entrar en el món 2.0.
Quantes vegades, després de presentar una proposta m’han respós amb un: “ull, però això és molt perillós! Pots tenir un client descontent i fer-te la guitza”.
Sí, podria passar, però això sempre ho trobaràs, gent que parla malament de tu perquè sí. Però és com tot, si fas una bona feina i tens una bona atenció al client,
rebràs més comentaris positius que no pas negatius.
Per contra, tenim una eina capaç de donar-nos un feedback gratuit i molt útil. Abans, si es volia tenir la opinió dels clients,
els havies de perseguir fent enquestes.
Ara en canvi, només cal que tinguem oberta la nostra empresa a les reds socials perquè els nostres clients poguin interactuar.

Sempre m’agrada explicar un parell d’experiències que he viscut en primera persona amb la red social de geolocalització FourSquare:
Durant el temps de descans que tinc en la feina per anar a dinar, volia pendre un café. Però em venia de gust anar a una bona cafeteria. Pel que vaig estar voltant
i vaig entrar en el primer local que em va semblar “maco” estéticament. M’apropo a la barra i demano un café amb llet “ara la noia li demanarà a la taula”, bé,
m’espero a la taula més propera a la barra que vaig trobar i vaig esperar a que la noia vingués. Després de 20 minuts d’espera (hi havien 3 taules ja servides) em vaig
aixecar i vaig marxar. No sense deixar la meva impresió en la red social que us comentava.
Al dia següet, no volia que em tornés a passar. Llavors vaig buscar cafeteries properes i vaig llegir els comentaris que la gent deixava en un lloc i en un altre.
Fins que vaig veure un del qual en parlaven molt bé. Desconfiat, vaig anar al lloc senyalat i… ara sempre que puc li recomano a la gent i porto a tothom que puc.
Les reds socials no deixen de ser un boca-orella de tota la vida però amb un rang d’acció molt més elevat. Si tens un bon servei, tindràs bones crítiques. Si fas
esperar 20 minuts a una persona que té presa per “descuit” rebràs una mala crítica.
I què té a veure tot això un Community Manager?
Aquesta figura et dinamitzarà els perfils perquè la gent que et segueix estigui informada, parli de tu i dongui les seves impressions. Positives i negatives.
Serà capaç de veure oportunitats i feblesses de la teva empresa i et podrà informar, si fes falta, de veure què fa la competència i quina imatge té.
També et pot ajudar al teu branding empresarial.
Buscar contactes, possibles acords laborals…
Les possibilitats són infinites.
En ocasions, sento com empreses Social Media “asseguren” que poden fer-te pujar les vendes un 30%.
Ara imaginat que sóc una petita pime, que sóc un gran professional en el meu camp, però no tinc ni idea de negocis. I decideixo que totes les comandes que m’arribin per
les reds socials, e-mail o desde qualsevol canal d’internet, seran un 40% més cares. Creieu que les vendes m’augmentaran un 30%?
Tot i així, si us asseguren un increment de les vendes, o saben coses que els experts no sabem, o us estan dient allò que voleu sentir només perquè contrateu els seus serveis.
Si us podem assessorar en quelcom més, ja sabeu on i com ens podeu contactar.

 

www.int-n.com Agencia de marketing on line barcelona

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *